Wanneer je wel van een sporter kan leren, ben je doelgericht of resultaatgericht.


Met veel plezier heb ik het interview met Jamilon Mülders gelezen in de Volkskrant van afgelopen woensdag.
Als tijdelijk hoofdcoach van het Nederlandse vrouwenhockeyteam draait het voor hem maar om één ding; De verbinding.

lees verder.

Wat is jouw driver?

Zoveel mogelijk sales genereren of oprecht je klant willen helpen met het realiseren van zijn of haar ambities?

lees verder.

Wordt het einde van de lockdown een wake up call? (En niet alleen voor de fitness branche).

“Sportscholen weer open met 30% minder leden”, aldus de kop van het persbericht van de branchevereniging NL Actief.

lees verder.


There's no such thing as "soft skills"

De vaardigheden die nodig zijn om je werk uit te voeren, je “hard skills” worden uitvoerig gemeten.

lees verder.

De perfecte dans, en hoe vaak traint jouw team een pitstop?

Iedereen die wel eens naar een Formule 1 wedstrijd kijkt zal zich verwonderen over de snelheid waarmee de monteurs in staat zijn om een bandenwissel uit te voeren.

lees verder.

Gastspreker Sales Management Club

Op uitnodiging van SMC heeft Menno op dinsdag 20 april een presentatie geven met het onderwerp het ontwikkelen van klantloyaliteit en hoe communicatie daar een belangrijke invloed op heeft.

Het lock down dilemma,
En waarom de vraag waarom cruciaal is om begrip te creëren.

Als je elkaar wilt begrijpen is het van belang dat je vanuit hetzelfde perspectief kijkt of luistert.

Voor customer facing professionals is het dus essentieel om aandacht te besteden aan het perspectief van de klant,

lees verder.

De klassieke fout in communicatie, en een tip om je doelgroep wel te bereiken.

Wil je mensen in beweging krijgen dan is inspireren de belangrijkste factor in je communicatie.

Door in je boodschap de vraag waarom centraal te stellen schep je de voorwaarden om het geloven en begrijpen van de klant aan elkaar te verbinden.

lees verder.

Voor een goede video call zijn twee dingen echt van belang.

En 4 tips om het gesprek nog beter te laten verlopen.

Hoe zorg je ervoor dat het contact met je klant succesvol blijft.
Professionals met een klantcontact functie hebben de laatste maanden veel meer gesprekken,

lees verder.


Groei zit niet alleen in omzet.

Voor de vakantieperiode heb ik samen met Hayo Jansen en O’MAGGIO House of Tailors, drie thema-avonden mogen organiseren met als onderwerp het ontwikkelen van klantloyaliteit en de kracht van de juiste uitstraling dmv je kleding.
Goede gesprekken en discussie met ondernemers en managers over,

lees verder.