Business to Consumer

Ontwikkelen & Ontzorgen

Waarom maatwerk?
Ondanks dat je een premium product of dienst aanbiedt heb je veel concurrentie van andere aanbieders.
Hoe zorg je ervoor dat klanten begrijpen dat jouw product of dienst het beste bij hen past?
De basis voor het ontwikkelen van klantloyaliteit ligt in het beheersen van communicatievaardigheden
gericht op het verhogen van customer service voor de klant.
Pas als alle medewerkers met klantcontact dit beheersen ben je in staat om klanten meer aan je bedrijf
te binden en zo je omzet te verhogen.

Het verhogen van customer service is maatwerk per bedrijf, daarom is trainen van de benodigde communicatievaardigheden ook maatwerk.
Onze consultants hebben een brede expertise in het trainen van B2C organisaties en zijn daardoor
in staat om maatwerk te leveren aan je ontwikkel vraag.

Leerdoel
Het leerdoel van onze training is het leren doen van zakelijke klantgesprekken met een verdieping
in het stellen van vragen gericht op het ontdekken en ontwikkelen van de expliciete behoefte van de klant,
om zo een meerwaarde te creëren voor je product en de klant te helpen kopen.
Met als resultaat een hogere klant loyaliteit en meer omzet.

Het programma
Om het rendement van de training zo hoog mogelijk te laten zijn, zorgen we voor een veilige leeromgeving
waarbij de nadruk ligt op ontdekken en ontwikkelen, helpen en geholpen worden.
Hiervoor maken we gebruik van verschillende didactische werkvormen gericht op persoonlijke ontwikkeling
met veel interactie tijdens de trainingsdagen.

Om maatwerk te leveren besteden we veel aandacht aan de intake op company- en deelnemers niveau
om zo de ontwikkeldoelen centraal te stellen in het programma.
Het trainingsprogramma, het werkboek, de werkopdrachten tussen de trainingsdagen en het follow up
programma zorgen voor het optimaliseren van de leercurve van de deelnemers op individueel en groepsniveau.

Inhoud van de training
Met het doorlopen van het trainingsprogramma stellen we de deelnemers in staat tot het verwerven
van inzicht in en het ontwikkelen van:

-Het eigen perspectief en de invloed op het ontwikkelen van klantrelaties
-De meerwaarde van structuur in een zakelijk gesprek
-De biologie van het omkeren van het verkoopproces, de kracht van waarom
-Het stellen van verdiepingsvragen en het ontwikkelen van de expliciete behoefte van de klant
-De synergie van online- en offlinecommunicatie in het creëren van meerwaarde voor de klant
-Ontwikkelen van een waarde propositie

Vanuit onze visie: “Alles wat we doen is gericht op het toevoegen van waarde voor de klant”
doen we de trainingsbelofte dat met het doorlopen van dit programma
de deelnemer in staat zal zijn om het vertrouwen van de klant te verdienen.
Met als resultaat een hogere klant loyaliteit en meer omzet.

 

Wil je meer weten over hoe Johannesson Consultancy kan ondersteunen in
maatwerk training programma's?
Stuur een bericht naar info@johannesson.nl of bel Hayo op 06 - 11682814