Farmaceutische- & Medical Device industrie

Ontwikkelen & Ontzorgen

Waarom maatwerk?
Healthcare kenmerkt zich door verschillende arts perspectieven en complexe beslis structuren,
dit vraagt om een maatwerk sales- of medical benadering die aansluit bij de behoefte van de klant.
De consultants van Johannesson Consultancy hebben een brede expertise in de farmaceutische
en medical device industrie en zijn daardoor in staat om maatwerk te leveren aan je ontwikkelambitie.
Een voorbeeld van het maatwerk dat we leveren is het onderscheid in salestraining voor salesspecialisten
en communicatietraining voor medical en clinical support professionals.

Leerdoel
Het leerdoel van onze training is het leren voeren van medisch zakelijke klantgesprekken met een verdieping
in het stellen van vragen gericht op het ontdekken en ontwikkelen van de expliciete behoefte van de klant.
Om zo een meerwaarde te creëren voor je product en de klant te overtuigen van je gedachtegoed.
Met als resultaat een hogere klant loyaliteit, het aanvaarden van je gedachtegoed en het verkrijgen
van een preferente positie van je product.

Het programma
Om het rendement van de training zo hoog mogelijk te laten zijn, zorgen we voor een veilige leeromgeving
waarbij de nadruk ligt op ontdekken en ontwikkelen, helpen en geholpen worden.
Hiervoor maken we gebruik van verschillende didactische werkvormen gericht op persoonlijke ontwikkeling
met veel interactie tijdens de trainingsdagen.

Om maatwerk te leveren besteden we veel aandacht aan de intake op company- en deelnemers niveau
om zo de ontwikkeldoelen centraal te stellen in het programma.
Het trainingsprogramma, het werkboek, de werkopdrachten tussen de trainingsdagen en het follow up
programma zorgen voor het optimaliseren van de leercurve van de deelnemers op individueel en groepsniveau.

Inhoud van de training
Met het doorlopen van het trainingsprogramma stellen we de deelnemers in staat tot het verwerven
van inzicht in en het ontwikkelen van:

-Het eigen perspectief en de invloed van het perspectief van de arts of bestuurder op het gesprek
-De meerwaarde van structuur in een zakelijk gesprek
-De biologie van het omkeren van het verkoopproces, de kracht van "waarom"
-Het stellen van verdiepingsvragen en het ontwikkelen van de expliciete behoefte van de klant
-De synergie tussen online- en offlinecommunicatie
-Meerwaarde van story telling in de digitale tijd
-Ontwikkelen van een waarde propositie

 

 

Vanuit onze visie: “Alles wat we doen is gericht op het toevoegen van waarde voor de klant”
doen we de trainingsbelofte dat met het doorlopen van dit programma de deelnemer in staat zal zijn om het vertrouwen van de klant te verdienen.
Met als resultaat een hogere klant loyaliteit, en het verwerven van een preferente positie voor producten en studies

Wil je meer weten over hoe Johannesson Consultancy kan ondersteunen in
maatwerk training programma's?
Stuur een bericht naar menno@johannesson.nl of bel  06 - 28292764