Ontwikkelen & Ontzorgen
Waarom maatwerk?
Gespecialiseerde producten of diensten, grote investeringen voor de klant,
complexe langdurige aankooptrajecten met beslissers in meerdere organisatielagen;
dit vraagt om een maatwerk sales benadering die aansluit op de behoefte van de klant.
De consultants van Johannesson Consultancy hebben een brede expertise in B2B organisaties
met technische producten en complexe beslis structuren en zijn daardoor in staat om
maatwerk te leveren aan je ontwikkel vraag.
Leerdoel
Het leerdoel van onze training is het leren voeren van zakelijke klantgesprekken met een verdieping
in het stellen van vragen gericht op het ontdekken en ontwikkelen van de expliciete behoefte
van de klant, om zo een meerwaarde te creëren voor je product en de klant te helpen kopen,
met als resultaat een hogere klant loyaliteit en meer conversie.
Het programma
Om het rendement van de training zo hoog mogelijk te laten zijn, zorgen we voor een veilige
leeromgeving waarbij de nadruk ligt op ontdekken en ontwikkelen, helpen en geholpen worden.
Hiervoor maken we gebruik van verschillende didactische werkvormen gericht op persoonlijke ontwikkeling
met veel interactie tijdens de trainingsdagen.
Om maatwerk te leveren besteden we veel aandacht aan de intake op company-
en deelnemers niveau om zo de ontwikkeldoelen centraal te stellen in het programma.
Het trainingsprogramma, het werkboek, de werkopdrachten tussen de trainingsdagen en
het follow up programma zorgen voor het optimaliseren van de leercurve van de deelnemers
op individueel en groepsniveau.
Inhoud van de training
Met het doorlopen van het trainingsprogramma stellen we de deelnemers in staat tot het verwerven van
inzicht in en het ontwikkelen van:
-Het eigen perspectief en de invloed op het ontwikkelen van klantrelaties
-De meerwaarde van structuur in een zakelijk gesprek
-De biologie van het omkeren van het verkoopproces, de kracht van waarom
-Het stellen van verdiepingsvragen en het ontwikkelen van de expliciete behoefte van de klant
-De synergie tussen online- en offlinecommunicatie
-Het belang van story telling in de digitale tijd
-Ontwikkelen van een waarde propositie
Vanuit onze visie: “Alles wat we doen is gericht op het toevoegen van waarde voor de klant”
doen we de trainingsbelofte dat met het doorlopen van dit programma
de deelnemer in staat zal zijn om het vertrouwen van de klant te verdienen.
Met als resultaat een hogere klant loyaliteit en meer omzet.
Wil je meer weten over hoe Johannesson Consultancy kan ondersteunen in
maatwerk training programma's?
Stuur een bericht naar info@johannesson.nl of menno op bel 06 - 28292764